Aan het woord is Klaus Broersma, eigenaar van Truckwash Bodegraven. “Oh ja, ik vergeet nog te zeggen dat je daarna alles ook nog eens in je boekhoudprogramma moet invoeren.”
Alleen maar voordelen
In 2006 startte Klaus Broersma met ProTruckWash. “Je wint er niet alleen enorm veel tijd mee maar je maakt ook geen fouten meer. Dat kwam bij het handmatig sorteren nog al eens voor. Dat was ook zo bij het maken van de opdrachtbonnen door de jongens. Die handgeschreven bonnetjes waren niet altijd even duidelijk en het ging ook nogal eens mis met het toepassen van de kortingen. Je kunt niet verwachten dat medewerkers, vooral de parttimers, alle afspraken uit hun hoofd weten. Met ProTruckWash wordt alles gelijk bij het invoeren van de wassingen automatisch geregistreerd. De jongens hebben met het gebruik nooit moeite gehad en je hebt bovendien gelijk een keurige opdrachtbon.”
Informatie bedrijfsvoering
Voor Broersma pakte het gebruik van ProTruckWash nog eens extra goed uit toen hij in 2009 in Roelofarendsveen een tweede waslocatie startte. De software van ProTruckWash werd uitgebreid en integreerde naadloos met die van locatie Bodegraven. Vanaf dat moment kon hij op één scherm elk moment van de dag zien wat er op beide locaties gebeurde. “Ik gebruik informatie uit ProTruckWash ook om mijn omzet per klant of per periode te volgen. Daar leer je veel van. Als ik bijvoorbeeld de gegevens van 2009 en 2010 naast elkaar leg, per locatie als ik wil, dan zie ik dat we in het derde kwartaal van 2010 de dip van 2009 weer aan het goed maken zijn. Ook is het makkelijk als ik met mijn klanten weer prijsafspraken moet maken. Dan neem ik gewoon een jaaroverzicht mee, dat praat een stuk makkelijker.”
Continuïteit en toekomst
“Ik werk nu al vier jaar met ProTruckWash. Er zijn niet veel problemen geweest, en als ze er waren, dan werden ze snel opgelost. Ik maak ook gebruik van de back-up service van Promo Systems. Voor de fiscus moet je alle gegevens tenslotte 7 jaar bewaren, dan kan je het maar beter gelijk goed regelen. Natuurlijk heb ik nog wensen voor de toekomst. Zo’n softwarepakket is nooit klaar, je wilt er altijd meer uit halen. Gelukkig staan ze bij Promo Systems altijd open voor suggesties, dus daar komen we altijd uit.”